Ranking 8 najlepszych obiektywów w 2021

Ostatnio aktualizowane: 29.07.21

 

Obiektyw – Przewodnik zakupowy, ranking i test

 

Nikon Nikkor 35mm f/1.8G A fS DX to obiektyw szerokokątny polecany przez wielu użytkowników. Sprzęt wyróżnia wysoka jakość wykonania i lekka konstrukcja. Jest to jasny obiektyw stałoogniskowy, którym można wykonać ładne fotografie z efektownie rozmytym tłem. Autofokus działa cicho, co jest możliwe dzięki zastosowaniu odpowiedniego silnika. Wśród propozycji znajduje się także ceniony przez fotografów obiektyw Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM Nano. Ma on dobrze opracowany system stabilizacji obrazu, więc wykonanie ostrych zdjęć jest łatwiejsze. Obiektyw można łatwo ustawić i nie potrzeba do tego zbyt dużego doświadczenia.

 

 

Tabela porównawcza

 

Zalety
Wady
Podsumowanie
Oferty

Najlepszy produkt

Zalety

Przysłona f/1.8 gwarantuje dobrej jakości zdjęcia nawet przy słabym oświetleniu. Jest to obiektyw stałoogniskowy, więc łatwiej uzyskać nim ładny efekt rozmazania tła. Silnik ultradźwiękowy SWM zapewnia cichą i efektywną pracę. Obiektyw ma lekką, a jednocześnie wytrzymałą konstrukcję.

Wady

W nielicznych opiniach można przeczytać, że automatyczne wyostrzenie obrazu nie przebiega tak sprawnie, jakby można było tego oczekiwać. Z tego też powodu dla wielu osób lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z trybu manualnego.

Podsumowanie

Sprzęt spełni oczekiwania amatora, a także bardziej zaawansowanych fotografów. Jest to obiektyw w przystępnej cenie. Kontrast fotografii jest zadowalający, więc w wielu przypadkach zbędna okazuje się obróbka zdjęcia.

Drugi wybór

Zalety

Obiektyw ma system stabilizacji obrazu, który przydaje się zarówno podczas robienia zdjęć, jak i nagrywania filmów. Autofokus jest szybko i dokładnie ustawiany, więc zrobienie dobrej jakości zdjęcia nie zajmuje dużo czasu. Silnik Nano USM to gwarancja cichej pracy.

Wady

Użytkownicy sugerują, że obudowa mogłaby być wykonana z nieco lepszego materiału. Dzięki temu znajdujące się wewnątrz elementy byłby lepiej chronione. Po zewnętrznej stronie sprzętu mogą pojawiać się drobne zarysowania.

Podsumowanie

Model jest polecany przez fotografów o różnym poziomie zaawansowania, także do robienia zdjęć na co dzień. Przysłona minimalna wynosi f/3.5-5.6. Obiektyw waży 515 g, a średnica filtra jest równa 67 mm.

Rozważ też

Zalety

Sprzęt ma szeroki zakres ogniskowych od 70 do 300 m, co daje możliwość zmiennego kadrowania. Silnik krokowy Nikon wyróżnia cicha praca, więc mamy pewność, że w trakcie nagrywania filmów nie zostaną zarejestrowane żadne nieprzyjemne dźwięki.

Wady

Obiektyw idealnie sprawdza się przy dobrym świetle, jednak radzi sobie nieco gorzej, kiedy warunki oświetleniowe są gorsze. Może stanowić to problem w zależności od tego, co czego najczęściej używamy swojego aparatu.

Podsumowanie

Obiektyw pozwala na robienie zdjęć w wysokiej rozdzielczości. Przełączanie między manualnym ustawianiem ostrości a autofokusem przebiega szybko i bez problemów. W zestawie znajduje się przednia i tylna pokrywa obiektywu. Sprzęt waży ok. 415 g.

 

 

8 najlepszych obiektywów. Opinie w 2021 roku

 

Jesteś miłośnikiem fotografii i szukasz nowego obiektywu do swojego aparatu? Pomożemy Ci znaleźć odpowiedni model. Ranking obiektywów ujawni najpopularniejsze modele wraz z opisami i wszystkimi informacjami, które pomogą podjąć decyzję o zakupie. Biorąc pod uwagę budżet i przeznaczenie obiektywu oraz nasze zestawienie, wybór będzie łatwiejszy.

 

Obiektyw szerokokątny 

 

1. Obiektyw Nikon Nikkor 35mm f/1.8G A fS DX

 

Obiektyw szerokokątny Nikon Nikkor 35mm f/1.8G A fS DX to sprzęt optyczny z dużym otworem przysłony, zalecany do użycia z aparatami Nikon DX. Największa wartość przysłony wynosi f/1.8, co sprawdza się szczególnie przy słabym oświetleniu i gwarantuje jasny obraz w wizjerze. Obiektyw jest niewielki.

Wbudowany autofokus, który jest wyjątkowo dyskretny i cichy sprawia, że robienie zdjęć z tym obiektywem jest prawdziwą przyjemnością. Wszystko to dzięki unikalnemu, ultradźwiękowemu silnikowi SWM. Zaawansowana technologia optyczna zapewnia ostrość obrazów na całej powierzchni kadru. 

Obiektyw szerokokątny ma dwa tryby ustawienia ostrości M/A (automatyczny z priorytetem regulacji manualnej) i M (manualny). Model ten nadaje się zarówno dla amatorów fotografii szukających pierwszych obiektywów, jak i profesjonalistów, którzy dobrze wiedzą czego oczekują od sprzętu. Ma on wiele pozytywnych opinii, które potwierdzają jego skuteczność. 

 

 

 

 

Obiektyw Canon

 

2. Canon Obiektyw EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM Nano

 

Dobry obiektyw to Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM Nano, sprzęt typu zoom stworzony do aparatów z matrycą APS-C. Nowoczesny system ustawiania ostrości Nano USM zapewnia szybką i cichą pracę podczas robienia zdjęć czy nagrywania filmów. Dodatkowo podczas pracy z adapterem Power Zoom PZ-E1 możesz swobodnie zmieniać ogniskową za pomocą odpowiedniego przycisku. 

Uniwersalność sprawia, że sprzęt sprawdzi się w każdej sytuacji. Nadaje się do pracy dla profesjonalistów, jak i amatorów, robiących zdjęcia wyłącznie hobbystycznie. W kompaktowych rozmiarach znajduje się uniwersalny zakres ogniskowych 18-135 mm, jasność na poziomie f/3.5-5.6 oraz stopniowa stabilizacja obrazu. 

Jeśli zdecydujesz się więc na obiektyw Canon, z pewnością będziesz zadowolony, ponieważ daje on dużo możliwości na zrobienie ciekawych fotografii. Wszystko to w bardzo przystępnej cenie, co docenia każdy kupujący. 

 

 

 

 

Obiektyw Nikon

 

3. Nikon Obiektyw Nikkor AF-P DX 70-300mm F/4.5-6.3G ED VR

 

Biorąc pod uwagę opinie o obiektywach, nie można nie wspomnieć o modelu Nikon Nikkor AF-P DX 70-300mm F/4.5-6.3G ED VR. Zmiennoogniskowy obiektyw formatu DX pozwala rozpocząć przygodę z bardziej profesjonalną fotografią. Obiektyw Nikon cechuje się uniwersalnym zakresem ogniskowych 70–300 mm i ultralekką konstrukcją. 

Sprzęt optyczny pozwala fotografować przyrodę, uwiecznić rodzinne spotkania, a nawet śledzić wydarzenia z oddali. Ważną zaletą jest tu również szybki i cichy mechanizm wyrównywania ostrości. Jest to ważna funkcja nie tylko podczas robienia zdjęć, ale i nagrywania filmów. Sam obiektyw ma niewielkie, kompaktowe rozmiary, więc z łatwością zmieścisz go do torby z aparatem czy lustrzanką. 

Nie ma znaczenia, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z wymiennymi obiektywami czy jesteś doświadczonym fotografem. Sprzęt ten zadowoli wszystkich, co można stwierdzić po przeczytaniu pozytywnych opinii. 

 

 

 

 

Obiektyw Makro

 

4. Obiektyw Olympus M.ZUIKO DIGITAL 45mm f/1.8 / ET-M4518 

 

Testy pokazują, że Olympus M.ZUIKO DIGITAL 45mm f/1.8/ET-M4518 to sprzęt pozwalający tworzyć przepiękne obrazy z głębią i rozmyciem. Ten wydajny, stałoogniskowy obiektyw nadaje się szczególnie do tworzenia portretów czy zdjęć przyrody z delikatnie rozmytym tłem. Obiektyw Makro zapewnia również możliwość uzyskania wyrazistego kontrastu, a to za sprawą jasnej przysłony. 

Dzięki szybkiemu ustawieniu ostrości możesz nagrywać przy pomocy obiektywu filmy wysokiej jakości. Atrakcyjny design ze stylizowaną na metal obudową i wymiennym, dekoracyjnym pierścieniem dodaje luksusowego charakteru i sprawia, że sprzęt wygląda profesjonalnie. Sprawdza się on w każdych warunkach oświetleniowych, nawet w zaciemnionym pomieszczeniu zapewnia głębię i czystość obrazu. 

Niewątpliwym atutem jest tu również cena. Jest to dobry i tani obiektyw do zadań specjalnych, który cieszy się pozytywnymi recenzjami. Jeżeli szukasz sprawdzonego obiektywu stałoogniskowego, powinieneś zwrócić na niego uwagę. Wiele osób jest zadowolonych z efektów jego pracy. 

 

 

 

 

Obiektyw stałoogniskowy

 

5. Obiektyw Panasonic Lumix G 25mm F1.7 H-H025

 

Obiektyw stałoogniskowy firmy Panasonic Lumix G 25mm f/1.7 pozwala wykonać zdjęcia z wyraźną głębią, ekspresyjne i z lekko artystycznym wyglądem. Jest to szybki obiektyw o jasności f/1.7. Wspólnie z ogniskową 25 mm gwarantuje niesamowity efekt zdjęć. Co ciekawe, sprzęt ten daje niemal taki sam kąt widzenia i poczucie perspektywy jak ludzkie oko. 

Nadaje się on do robienia portretów, zdjęć przyrody czy uwieczniania rodzinnych wydarzeń, sprawdza się także na wakacjach. Oddaje obraz dokładnie takim, jakim go widzimy, nie zniekształca barw i nie spłaszcza kompozycji. Będzie odpowiedni również do nagrywania filmów wysokiej jakości, które będą cudowną pamiątką. 

Cichy autofocus nie wpłynie na jakość nagrań. Niewątpliwą zaletą jest tutaj również niewielki rozmiar, dzięki któremu zmieścisz sprzęt do każdej torby z aparatem. Jest to dobry sprzęt za rozsądną cenę, który zyskał sympatię konsumentów.  

 

 

 

 

Obiektyw Sigma

 

6. Sigma obiektyw 17-50mm f/2.8 EX DC OS HSM Nikon 

 

Warto zwrócić uwagę na jasny, standardowy obiektyw Sigma 17-50mm f/2.8 EX DC OS HSM Nikon, wyposażony w system stabilizacji obrazu i ultradźwiękowy silnik HSM. Ogniskowa 17 mm daje szeroki kąt widzenia przy maksymalnej przysłonie f/2.8 w całym zakresie ogniskowych. Jest to idealne narzędzie do każdego typu fotografii, od portretów, przez zdjęcia przyrody, aż po architekturę. 

Optyczna stabilizacja obrazu OS umożliwia korzystanie z czasów migawki o 4 kroki dłuższych niż do tej pory. Co więcej, w wizjerze widoczna jest kompensacja wstrząsów, dlatego fotograf może upewnić się, że obraz nie został naruszony. 

Dwie nowoczesne soczewki FLD, elementy wykonane w nowoczesnej technologii “Glass Mold” i hybrydowa soczewka sferyczna gwarantują korekcję wszelkiego rodzaju aberracji. Model umożliwia tworzenie ostrych i kontrastowych zdjęć w całym zakresie ogniskowych, nawet przy maksymalnym otworzeniu przysłony. Jest to sprzęt polecany przez użytkowników do robienia zdjęć w trudnych warunkach. 

 

 

 

 

Obiektyw zmiennoogniskowy

 

7. Obiektyw Canon EF 24-70 mm f/2.8L II USM

 

Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM to standardowy, profesjonalny obiektyw zmiennoogniskowy. Charakteryzuje się wszechstronnym zakresem zoomu, nowoczesną konstrukcją optyczną i obudową odporną na wilgoć i kurz. W modelu tym mamy do dyspozycji szeroki zakres zoomu od 24 do 70 mm. Daje najwyższą ostrość obrazu, nawet przy przysłonie f/2.8 w całym zakresie zbliżenia. Elementy optyczne wykonane są ze szkła o niskiej i super niskiej dyspersji. 

Jest to dobre uzupełnienie każdego pełno klatkowego aparatu EOS. Cicha i szybka automatyczna regulacja ostrości sprawia, że robienie zdjęć i nagrywanie filmów z tym obiektywem jest przyjemnością. 

Istnieje funkcja manualnej regulacji ostrości, dla uzyskania ciekawego efektu i jeszcze lepszych zdjęć. Test obiektywów potwierdza, że model jest odpowiedni do każdego rodzaju ujęć. Opinie wskazują, że model spełnia oczekiwania zarówno profesjonalistów, jak i amatorów. 

 

 

 

 

Obiektyw Tamron

 

8. Obiektyw do paratu Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD G2 

 

Czym na tle innych modeli wyróżnia się obiektyw Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD G2? Zastosowano w nim najwyższej jakości szkło, co zapewnia idealne odwzorowanie kolorów i szeroki kąt widzenia, niemal taki sam, jaki ma ludzkie oko. 

Konstrukcja optyczna składa się z 17 elementów. Wykorzystuje między innymi 2 elementy XR z zadowalającym współczynnikiem załamania światła, 3 elementy LD z niską dyspersją, 3 elementy GM (asferyczne formy szklane) i jeden hybrydowy element soczewki asferycznej. Takie połączenie daje najlepszy efekt. 

Oryginalna i unikalna funkcja stabilizacji obrazu zapewnia większą elastyczność i lepsze efekty wykonywanych fotografii. Opinia o obiektywach tego producenta jest bardzo dobra, a model ten spełni oczekiwania zawodowych fotografów, a amatorom nie przysporzy żadnych trudności.

 

 

 

 

Przewodnik zakupowy – Jaki obiektyw kupić?

 

Sam zakup aparatu fotograficznego to często nie wszystko. Jeśli zdecydowaliśmy się na lustrzankę, konieczne jest też dobranie do niej odpowiedniego obiektywu. Postanowiliśmy sprawdzić, co trzeba uwzględnić, aby znaleźć dostatecznie jasny model, z ogniskową dobraną do rodzaju zdjęć, jakie chcemy robić. Na podstawie zebranych informacji powstał poradnik o tym, jaki obiektyw wybrać.

 

 

Stałoogniskowy czy zmiennoogniskowy?

Obiektywy do aparatów fotograficznych dzielimy na stało- oraz zmiennoogniskowe. Te pierwsze nie dają możliwości oddalania i przybliżania obrazu, mają jedną, stałą ogniskową. Należące do tej grupy modele są lekkie i mają kompaktowe wymiary, bardzo dobrze sprawdzają się zwłaszcza w fotografii portretowej. Posiadacze szkieł stałoogniskowych chwalą je za bardzo dobrą jakość zdjęć. Nie jest to dobry wybór dla początkujących fotografów. Ponieważ do dyspozycji mamy jeden rozmiar kadru, często trzeba się znacząco oddalić od wybranego obiektu, aby sfotografować go w szerszym planie. Może to być uciążliwe.

Obiektywy zmiennoogniskowe są bardziej uniwersalne, gdyż pozwalają na swobodną zmianę wielkości kadru. Możemy bez trudu przybliżać obraz, a gdy zajdzie taka potrzeba, również go oddalić. Tego typu modele są dobrze przystosowane do robienia zdjęć na wakacyjnym wyjeździe, fotografowania plenerów czy robienia reportaży. Niemniej jednak dużo zależy też od przyzwyczajeń fotografa. Są osoby, które używają głównie szkieł stałoogniskowych i nie przeszkadza im konieczność szybkiej wymiany obiektywu na inny, gdy zobaczą coś, co warto sfotografować w innym kadrze.

 

Ogniskowa

Ogniskowa jest wyrażana w milimetrach, a im jest ona mniejsza, tym szerszy uzyskujemy obraz. Jeśli zakupiony obiektyw ma być jedynym, który zamierzamy używać, zadbajmy o to, aby zakres ogniskowej był jak najszerszy. Wówczas będziemy mogli robić różne zdjęcia, nie tylko detali, ale i bardzo szerokich planów, np. krajobrazu. Biorąc pod uwagę wartość ogniskowej, możemy wyróżnić obiektywy:

standardowe – inaczej portretowe, ogniskowa ma zakres od 35 mm do 85 mm. Umożliwiają one uzyskanie wąskiego planu przy mniejszej głębi ostrości. To szkła wykorzystywane w fotografii portretowej i reporterskiej;

szerokokątne – ich ogniskowa jest mniejsza niż 35 mm, w efekcie czego można fotografować przyrodę i pejzaże;

teleobiektywy – ogniskowa obejmuje zakres od 100 mm do 300 mm. To obiektywy pozwalające na uzyskanie bardzo wąskiego planu, dlatego są wykorzystywane m.in. do fotografowania owadów z dużej odległości;

superzoomy – ogniskowa od 300 mm do ponad 1000 mm pozwala na robienie efektownych zdjęć np. w czasie sportowych wydarzeń, takich jak mecze piłkarskie.

Wśród wymienionych obiektywów wyróżnia się też ich kilka innych rodzajów, np. fisheye. To modele szerokokątne, które zaokrąglają obraz. Popularne są również modele makro, przystosowane do fotografowania bardzo małych obiektów.

 

 

Jasność

Jeśli nie mamy pewności, jaki jest najlepszy obiektyw, powinniśmy je porównać pod względem jasności. O tym decyduje wartość przysłony. Jeżeli chcemy robić zdjęcia wieczorami lub w niedostatecznie oświetlonych miejscach i uzyskać przy tym odpowiednio jasny obraz, powinniśmy znaleźć model o niskiej wartości przysłony, poniżej f/3. To pozwoli nam również na stworzenie bardzo ładnego efektu rozmycia. Obiektywy zmiennoogniskowe zazwyczaj mają zmienną wartość przysłony. Jednak przy ustawieniu maksymalnej ogniskowej obraz może być na tyle ciemny, że konieczne stanie się rozjaśnienie go w specjalnym programie do obróbki zdjęć.

 

Przydatne funkcje

Według fotografów jedną z funkcji, w jaką musi być wyposażony najlepszy obiektyw, jest autofocus. Bez niego robienie zdjęć nie będzie tak przyjemne, bo nie każdemu z nas może odpowiadać ręczne ustawianie ostrości. To bardzo trudne zwłaszcza podczas fotografowania poruszających się obiektów lub takich, które mogą niespodziewanie uciec z kadru. Równie przydatna jest stabilizacja obrazu, umożliwiająca zrobienie ostrych zdjęć nawet przy lekkim drżeniu ręki. Z pewnością docenimy tę opcję podczas wycieczki, gdy zechcemy uwiecznić coś w biegu, bez zbędnego zatrzymywania się.

 

Waga

Często mówi się, że lustrzanki są znacznie cięższe od zwykłych aparatów cyfrowych. Jednak pamiętajmy, że w tej kwestii dużo zależy od samego obiektywu. Im większy model wybierzemy, tym bardziej obciąży body. Standardowo szkła do lustrzanek ważą kilkaset gramów, choć w przypadku profesjonalnych teleobiektywów czy superzoomów może to być nawet kilka kilogramów.

 

 

Sposób mocowania

Szukając odpowiedniego obiektywu do aparatu, nie możemy pominąć takiej kwestii jak sposób mocowania. Musimy mieć na uwadze, że nie każdy dostępny na rynku model będzie pasować do naszego sprzętu. Co prawda dostępne są uniwersalne szkła, przystosowane do kilku typów mocowań, ale większość jest przeznaczona do konkretnych urządzeń. Na szczęście czasami można korzystać z obiektywu, który nie do końca jest dopasowany do body. Niekiedy możliwe jest zastosowanie specjalnego adaptera, ale nie jest to rozwiązanie bez wad. Montując szkło w taki sposób, zwykle tracimy funkcję stabilizacji obrazu, autofocus i możliwość samodzielnego ustawiania wartości przysłony.

 

Obiektywy w dobrych cenach

Zanim rozpoczniemy poszukiwania idealnego obiektywu, warto wyznaczyć maksymalną kwotę, jaką możemy przeznaczyć na jego zakup. Wówczas nie będziemy tracić czasu na sprawdzanie produktów, na które nas nie stać. W zależności od producenta, ogniskowej oraz wartości ogniskowej obiektywy kosztują od kilkuset złotych do kilkudziesięciu tysięcy złotych.

 

 

FAQ

 

P1: Co to jest obiektyw?

Obiektyw to główny element wyposażenia aparatu fotograficznego, niezbędny do zrobienia zdjęcia. Może być wbudowany w korpus aparatu lub podłączany do niego przy pomocy mocowania bagnetowego. Standardowy obiektyw składa się z tulei i układu soczewek o różnych właściwościach. Każda z soczewek spełnia inną rolę, jedne korygują daną wadę, inne skupiają światło, a jeszcze inne je rozpraszają. Wewnątrz obiektywu znajdziemy także przysłonę i mechanizmy poruszające soczewkami, dzięki którym ustawiamy ostrość zdjęcia. Niektóre modele mają także system optycznej stabilizacji obrazu. 

 

 

P2: Co to jest obiektyw kitowy?

Obiektyw kitowy to taki obiektyw, który dołączony jest do zestawu razem z aparatem. Jego nazwa pochodzi od angielskiego słowa „kit” oznaczającego zestaw. Producenci tańszych lustrzanek oferują takie rozwiązanie, gdyż dużo łatwiej im sprzedać cały zestaw niż dwa produkty oddzielnie. Takie obiektywy są również dużo tańsze i uniwersalne, przez co nie sprawdzą się najlepiej do robienia profesjonalnych zdjęć. Obiektywy kitowe charakteryzują się mniejszą światłosiłą, średnią ostrością obrazu, a także niższą jakością wykonania, dlatego jest to najlepsze rozwiązanie dla początkujących fotografów, którzy chcą nabyć nieco praktyki. Zakup takiego obiektywu jest bardzo dobrym sposobem na naukę fotografii i poznanie jej podstaw.

 

P3: Jak powstaje obraz z obiektywu?

Po usunięciu przysłony z przodu obiektywu, przez przednią soczewkę do jego wnętrza zacznie wpadać światło. Układ szklanych i odpowiednio wyprofilowanych soczewek optycznych skupia promienie światła w polu widzenia obiektywu i kieruje je do środka aparatu na światłoczułą matrycę. Zgodnie z zasadami optyki, na jej powierzchni tworzy się odwrócony obraz otoczenia. My jednak widzimy nieodwrócony obraz na ekranie LCD lub w wizjerze, co zawdzięczamy wykorzystanej elektronice i elementom konstrukcyjnym aparatu. Aby skupiony przez obiektyw obraz był ostry, soczewki powinny być odpowiednio ułożone względem matrycy i względem siebie. Służy do tego opcja ustawiania ostrości.

 

P4: Jak czyścić obiektyw?

Obiektyw należy czyścić tylko w razie najwyższej konieczności, gdyż jego szkło jest bardzo delikatne i podatne na zarysowania. Jeśli chcemy się podjąć tego zadania, powinniśmy zaopatrzyć się w specjalną gruszkę fotograficzną. Przy jej pomocy przedmuchamy wszystkie zanieczyszczenia. Pomocny będzie również płyn do czyszczenia optyki, dzięki którym nie zetrzemy antyrefleksyjnych powłok na szkłach. Niewielka ilość płynu naniesiona na czystą, niepylącą chusteczkę do czyszczenia obiektywów, pomoże nam pozbyć się smug i odcisków. Obiektyw należy przecierać kolistymi ruchami, zaczynając od środka i przechodząc ku krawędziom, usuwając wszelkie ślady i smugi.

 

 

P5: Do czego służy osłona przeciwsłoneczna na obiektyw?

Osłonę przeciwsłoneczną montuje się na końcu obiektywu. Najczęściej ma kształt tulei lub tulipana i wykonana jest z czarnego tworzywa sztucznego. Zadaniem osłonki jest ochrona przed wpadaniem promieni słonecznych pod dużym kątem do obiektywu. Produkt jest skonstruowany tak, aby nie zasłaniał obrazu widzianego przez obiektyw oraz nie został zarejestrowany na zdjęciu. Osłona przeciwsłoneczna zapobiega pojawianiu się takich problemów jak: przebłyski na zdjęciach spowodowane wpadającym światłem pod dużym kątem, błędne działanie światłomierza, złe wyostrzenie zdjęcia, niedostateczny kontrast obrazu czy uszkodzenie mechaniczne przedniej soczewki. Osłony przeciwsłonecznej można używać cały czas, również w nocy, gdyż zawsze może pojawić się boczne źródło światła, pogarszające jakość zdjęć. Zdejmijmy ją, jeśli chcemy zrobić zdjęcie z bliska z wykorzystaniem lampy błyskowej, gdyż wtedy może rzucać cień na obraz. 

 

 

Dodaj komentarz

0 KOMENTARZ