contact

Jak Apple reguluje aplikacje hazardowe w swoim sklepie

Ostatnio aktualizowane: 23.09.23

 

Apple Brand Store jest jedynym miejscem, w którym można znaleźć i zainstalować potrzebną aplikację. Fakt ten powoduje rosnące niezadowolenie wśród deweloperów, którzy uważają Apple za monopolistę. Zainstalowanie nowej aplikacji czeskiego kasyna free spiny bez obrotu ze źródła zewnętrznego jest możliwe tylko poprzez włamanie do systemu operacyjnego, ale takich użytkowników jest niewielu.

Okazuje się, że jeśli operator lub deweloper chce wejść ze swoją aplikacją na rynek iOS, musi mieć swoją aplikację w App Store, co jest dość trudnym zadaniem. Nawet po wejściu do App Store może być ciężko dla operatora: Platforma charakteryzuje się szeregiem wad: Stosunkowo wysoka opłata w wysokości 30% od każdej transakcji dokonanej za pośrednictwem aplikacji. Nagłe usunięcie oprogramowania ze sklepu. Nieskomplikowany proces rejestracji konta Apple Developer.

 

Nowe zasady działania Apple Store

Ostatnia aktualizacja wymagań dla twórców aplikacji hazardowych na prawdziwe pieniądze miała miejsce w czerwcu 2019 roku. Jedną z nowych zasad wprowadzonych wówczas przez właściciela sklepu było to, że aplikacja musi być teraz w pełni zorientowana na system iOS. Takie podejście wynikało z faktu, że w przeszłości operatorzy oferowali swoje aplikacje w oparciu o HTML5, linkując do stron warunkowych BK, zamiast oferować bezpośrednią funkcjonalność.

Tak czy inaczej, takie podejście oznacza znaczne straty dla kasyn w postaci wielu najwyżej opłacanych graczy w Azji i kilku innych krajach. Według Apple taka praktyka sprawiła, że korzystanie z aplikacji było nieoptymalne. Firma ostrzegła następnie, że gry oparte na HTML5 nie mogą zapewnić dostępu do gier na prawdziwe pieniądze, loterii, datków charytatywnych i nie wspierają handlu cyfrowego.

Na dedykowanym forum deweloperów iOS pojawiły się doniesienia o trudnościach w zarządzaniu aplikacjami hazardowymi, takimi jak sloty na pieniądze, a także o tym, że są one najbardziej regulowanym produktem w App Store. Z tego powodu każdy deweloper musi zwrócić szczególną uwagę na następujące punkty: Każdy konkurs i loteria muszą być sponsorowane przez twórcę aplikacji. Wszystkie zasady dotyczące rysunków, konkursów i loterii muszą być zawarte w aplikacji.

Powinna ona jednak zawierać również informację, że Apple nie jest sponsorem ani uczestnikiem żadnego z tych wydarzeń. Aplikacja nie może wykorzystywać funkcji “Buy In App” do zdobywania kredytów lub waluty za udział w jakichkolwiek grach za prawdziwe pieniądze, loteriach lub przelewach w aplikacji. Aplikacje lub loterie, które obejmują gry na prawdziwe pieniądze (takie jak zakłady sportowe, poker, gry w kasynie i wyścigi konne) nie mogą być hostowane na platformie, chyba że uzyskano niezbędne licencje lub pozwolenia. Ponadto produkty muszą być ograniczone geograficznie i wolne od instalacji. Korzystanie z nielegalnych aplikacji, urządzeń (np. liczarek do kart) oraz wszelkiego rodzaju sztuczek hazardowych jest w Apple Store zabronione.

 

Aplikacje do loterii muszą mieć nagrodę i szansę

Apple ściśle kontroluje dostępność lokalnych licencji. Latem 2018 r. usunęła na przykład 25 tys. aplikacji hazardowych z App Store w Chinach, gdzie są one zakazane wszędzie poza strefą gier w Makau. Zakaz dotyczył również aplikacji na smartfony, ale co ciekawe, ta czystka nastąpiła dopiero po trwałej presji mediów. Później, w listopadzie 2018 roku, Apple usunęło kolejne 700 aplikacji z chińskiej części swojego sklepu. Latem 2018 roku norweski urząd regulacyjny poprosił również firmę o usunięcie 38 aplikacji hazardowych z norweskiego sklepu.

Apple zastosowało się do tej prośby i zablokowało dostęp do tych aplikacji według adresu IP na wypadek, gdyby norwescy gracze pobrali produkty w innym kraju. Co ciekawe, mimo państwowego monopolu na kasyna internetowe w Polsce, w rodzimym sklepie znajdziemy wiele aplikacji hazardowych.

Korzyści z umieszczenia aplikacji kasyna w Apple Store

Do zalet należy zaliczyć ochronę prywatności. Aplikacje hazardowe często obsługują wrażliwe informacje, które operator musi zachować. Polityka prywatności Apple Store zapewnia ochronę tych informacji.

Umieszczenie w App Store daje operatorowi pewność, że jego aplikacja będzie bezpieczna. W porównaniu z Play Market, gdzie wiele aplikacji jest najeżonych wirusami i innym złośliwym oprogramowaniem, Apple Store nieustannie sprawdza i dostosowuje każdy produkt podczas jego premiery, działania i kolejnych aktualizacji. Ponadto wszystkie transakcje za pośrednictwem aplikacji są szyfrowane i sprawdzane pod kątem phishingu, hackingu czy innych form oszustwa.
Niewielki wybór sprzętu Apple ułatwia testowanie techniczne i tworzenie aplikacji. Podczas gdy Android działa na wielu smartfonach o różnych rozmiarach i konfiguracjach, co wymaga od dewelopera stworzenia wielu wersji swojego produktu, kilkadziesiąt produktów Apple znacznie upraszcza ten proces, oszczędzając czas i pieniądze.

 

Podsumowanie

Apple Store stawia dość surowe warunki deweloperom, którzy hostują swoje aplikacje. Wszystkie jednak zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić bezpieczeństwo użytkownikom. Aplikacje te są licencjonowane i mają na celu zapewnienie pozytywnych wrażeń z gry.

 

 

Dodaj komentarz

0 KOMENTARZ